Rejser og ture

Sommertur 2024

Sommerturen

Årets sommertur går til Nordvestsjælland, nærmere betegnet Kalundborg Museum og Vor Frue Kirke, mandag den 19. august.

Vi kører fra Præstø Bibliotek kl. 08.15 (mødetid: 08.00) mod Kalundborg Museum, hvor vi får kaffe og kage samt foredrag og introduktion til Carmen-udstillingen (Carmen Curlers). Man går rundt på egen hånd og ser på udstillingen, men der kan stilles spørgsmål til guiden; og der kan også lyttes til personer, der på en eller anden måde er påvirket af det store industrieventyr i Kalundborg.

Herefter er der rundvisning i Vor Frue Kirke, som, modsat andre danske kirker, har et anderledes grundplan.

Fra Kalundborg kører vi til ”Bedstes hus” i Stillinge og får en lækker frokostbuffet.

Turen koster kr. 765,00 pr. person og med følgende inkluderet:
Bustransport; entre og foredrag i Kalundborg Museum; rundvisning i Vor Frue Kirke; frokost inkl. én øl/vand; kaffe i bussen.
Forventet hjemkomst: 17.00.

Benny, Susanne og Bente
Tilmelding og betaling efter mødet d. 18. marts

Holland

Bustur til Holland – 22. april til 26. april 2025

Vi har i samarbejde med Vitus Rejser arrangeret en forårstur til Holland.

Vi skal bo én nat i Zuidlaren og 2 nætter på Hotel Marijke, centralt i Bergen. Hotellet har restaurant, bar, hyggelige fællesarealer og loungeområder samt elevator i hovedbygningen. Der er mange forretninger og cafeer i gåafstand. Sidste overnatning er i Osnabrück på hjemturen.

1. dag: Efter opsamling køres mod Holland via Rødby. Frokosten nydes på en kro i Nordtyskland. Derefter går turen mod overnatningshotellet i Zuidlaren.
  2. dag: Efter morgenmaden tager vi ud og oplever Holland. I Giethoorn er gaderne erstattet af idylliske vandveje. Efter sejlturen bydes på frokost.
  3. dag: Amsterdam og kanalrundfart. Efterfølgende er der mulighed for vandring mod centrum og det Nationale Monument overfor kongeslottet.
  4. dag: Efter en tidlig morgenmad kører vi sydpå til den største forårsattraktion: blomsterparken Keukenhof. Den er Europas flotteste blomsterudstilling, som breder sig over et 32 hektar stort areal med utallige drivhuse, blomsterbede og hele alléer med blomster.

Efterfølgende hører vi på en ostefarm lidt om Hollands berømte nationalprodukt.

Efter en usædvanlig frokost med rød-, hvidvin og kaffe inkluderet, kører vi mod overnatningshotellet i Osnabrück i Tyskland.

1. dag: Hjemrejse med frokost undervejs i Tyskland.

Inkluderet i hele turen:

• 4-stjernet bus og dansktalende guide.
  • 4 x morgenmad.
  • 4 x frokost (1. - 2. - 4. og 5. dag). Bemærk: på dag 3 er frokost ikke inkluderet.
  • 4 x middag.

Pris pr. person i delt dobbeltværelse: ....... kr. 5.699,-

Tillæg for eneværelse:.................................. kr. 1.065,-

Det anbefales at have/tegne afbestillingsforsikring.

Se den fulde turbeskrivelse på: www.vitus-rejser.dk. Eller hos OK Klubben.

Tilmelding til OK Klubben på tlf.: Hanne: 23 48 09 36 eller Bente: 30 70 63 59.

Seneste forhåndstilmelding til OK klubben er den 04.11.2024.
Derefter tilmelder man sig til Vitus og betaler for rejsen hos dem.

Benny, Susanne, Bente og Hanne